понеділок, 9 жовтня 2023 р.

Річний план психолога гімназії
















ПОГОДЖУЮ                                                                        ЗАТВЕРДЖУЮ

Психолог КЗ ЦПРПП                                         Директор КЗ «Гімназія №1»

_______________Алла ПОСТЕВКА              ___________Ольга КЛИМЧУК

 

 

 

 

 

 

 

 

План

роботи практичного психолога

Шакірової Яни Вадимівни

комунального закладу «Гімназії №1

Світловодської міської ради»

на 2023/2024 навчальний рік

                                                             

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

м.Світловодськ

 

 

 

Вступ

Психологічна служба закладу складається з практичного психолога

Шакірової Яни Вадимівни (0,5 ставки).

У своїй роботі керуюсь такими нормативними документами:

Лист МОН від 21.08.2023 №1/12492-23 «Про пріоритетні напрямки роботи психологічної служби в системі освіти у 2023/2024 навчальному році»

Лист МОН від 12.04.2022 № 1/4068-22 «Щодо недопущення участі неповнолітніх у наданні інформації ворогу про військові позицій Збройних сил України»

Лист МОН від 10.06.2022 № 1/6267-22 «Про деякі питання національно-патріотичного виховання в закладах освіти України»;

Лист МОН від 25.03.2022 № 1/3663-22 «Щодо запобігання торгівлі людьми в умовах воєнної агресії»

Лист МОН від 30.05.2022 № 1/5735-22 «Про запобігання та протидію домашньому насильству в умовах воєнного стану в Україні»

Наказ МОНУ Деякі питання реагування на випадки булінгу (цькування) та застосування заходів виховного впливу в закладах освіти від 28.12.2019 № 1646 

Лист МОНУ щодо створення у 2019-2020 н.р. безпечного освітнього середовища, формування в дітей та учнівської молоді ціннісних життєвих навичок від 27.06.2019 №» 1/9-414 

НАКАЗ МОНУ від від 06.08.2018 р. № 609 Про затвердження примірного положення про команду психолого-педагогічного супроводу дитини з особливими освітніми потребами в закладі загальної середньої та дошкільної освіти 

Лист МОН від 27.06.2022 № 1/7035-22 «Про підготовку до початку та особливості організації освітнього процесу в 2022/23 навчальному році» тощо (https://osvita.ua/legislation/tag-lystymon/).

Лист МОНУ Про затвердження професійного стандарту «Практичний психолог закладу освіти» від 30.11.2020 № 6\1427-20 https://clck.ru/sT9kK

Лист МОНУ «Щодо організації навчання осіб з особливими освітніми потребами у закладах загальної середньої освіти у 2020/2021 навчальному роцівід» 30.08.2020 №1\9495 https://is.gd/zzmPMp

Наказ МОН від 22.05.2018 № 509 “Про затвердження Положення про психологічну службу у системі освіти України” https://is.gd/A7ctuZ

Етичний кодекс психолога від 18.12.1990. 

Наказ від 03.05.99. № 127 Про дозвіл батьків. 

 Лист від 27.08. 2000. № 1/9 – 352 Про ведення документації і звітності психологічної служби. 

Наказ від 19.10.01. № 691 Про затвердження Положення про психологічний кабінет дошкільних, загальноосвітніх та інших навчальних закладів. 

Наказ від 20.04.01. № 330 Про затвердження Положення про експертизу психологічного і соціологічного інструментарію, що застосовується в навчальних закладах .

Наказ від 15.06.2004 р.№ 1/9-324 Про внесення змін і доповнень до нормативної чисельності практичних психологів та соціальних педагогів навчальних закладів 

 Лист від 14.02.05. № 1/9 – 64 Про тривалість робочого тижня практичних психологів спеціальних загальноосвітніх навчальних закладів. 

Наказ від 08.12.05 № 1/9 – 701 Про освітній кваліфікаційний рівень практичних психологів і соціальних педагогів навчальних закладів 

Лист МОН Від 30.10. 2018р. № 1/9-656 “Про перелік діагностичних методик щодо виявлення та протидії домашньому насильству відносно дітей ”

Лист МОН Від 29.12.2018р. № 1/9-790 “Щодо організації роботи у закладах освіти з питань запобігання і протидії домашнього насильству та булінгу” ” 

Лист МОН від 25.03.2022 № 1/3663-22 «Щодо запобігання торгівлі людьми в умовах воєнної агресії»;

Лист МОН № 1/3737-22 від 29.03.2022 "Про забезпечення психологічного супроводу учасників освітнього процесу в умовах воєнного стану в Україні" https://clck.ru/sT9ku

Лист МОН від 12.04.2022 № 1/4068-22 "Щодо недопущення участі неповнолітніх у наданні інформації ворогу про військові позицій Збройних сил України" https://is.gd/aXxte0

Лист МОН від 04.04.2022 № 1/3872-22 «Про методичні рекомендації «Перша психологічна допомога. Алгоритм дій» https://is.gd/TMNf19

Лист ІМЗО від 04.04.2022 № 22.1/10-434 «Кращі практики психолого-педагогічного супроводу та підтримки учасників освітнього процесу в умовах воєнних дій і збройних конфліктів» https://is.gd/yBy8Uf

Методичні рекомендації щодо впровадження циклограм діяльності працівників психологічної служби.

Матеріали для використання в роботі під час воєнних дій https://is.gd/D7iCGF

Психологічна допомога під час війни https://is.gd/ci7c9b

Конвенції  ООН  «Про права дитини» .

Загальної декларації прав людини.

 

 

ІІ. Цілепокладаюча частина

Основною метою діяльності психологічної служби у 2023-2024 навчальному році є повсякденна психологічна допомога та емоційна підтримка учасників освітнього процесу, захист психічного здоров’я дитини на всіх рівнях навчання, сприяння формуванню в учнів таких якостей як саморозвиток, самореалізація, самоповага, самооцінка, соціальна адаптованість, життєва компетентність, ініціативність, працездатність, відповідальність, вміння розподіляти свій час, розвиток стресостійкості  та підвищення психологічної культури, академічної доброчесності всіх учасників освітнього процесу. 

Тема роботи практичного психолога: «Профілактика та подолання стресових станів»

Для досягнення даної мети ставлю перед собою такі завдання:

        Посилити профілактичну роботу з подолання правопорушень, злочинності серед неповнолітніх.

        Здійснювати психологічну підтримку здобувачів освіти з числа внутрішньо переміщених осіб.

        Забезпечити захист прав і свобод дітей, створити безпечне осітнє середовище (запобігання насильству в закладі освіти, домашньому насильству, торгівлі людьми тощо).

Очікуваний результат :

        зниження рівня тривоги, страхів і паніки;

        підвищення рівня  стресостійкості у дітей та педагогів;

        розвиток навичок психологічної самодопомоги в кризовий стан;

        розвиток толерантності, терпимості, чуйності до дітей з особливими потребами в учнів закладу.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ІІІ. Змістова частина

заходи, навчання проводяться за змішаною формою та в умовах воєнного стану

 

з\п

Напрями діяльності з учасниками освітнього процесу закладу освіти.

Види та форми роботи

Термін проведення

Цільова група/аудиторія

Відмітка про виконання

 

1 Діагностика

 

1.1

Дослідження рівня сформованості адаптації до шкільного навчання (шкільної мотовації, емоційного стану):

-   відвідування уроків, спостереження за стилем спілкування вчителя з учнями;

проведення опитування із класоводам 1-го класу з

метою визначення рівня адаптації учнів;

- проведення діагностики емоційного стану першокласників у перші дні відвідування школи

-Методика «Школа звірів» (С. Панченко)

-Тест Керна-Йерасика «Діагностика готовності до школи»;

 

вересень/жовтень

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

січень-лютий (повторно)

Здобувачі освіти  1 класу

 

 

1.2

Діагностика адаптованості п’ятикласників. Групова діагностика:

-   тест на дослідження шкільної тривожності Філіпса

-   вивчення мотивації навчання (Лусканова)

-   методика визначення особистісної адаптованості школярів

(А. В. Фурман)

 

вересень/жовтень

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

січень-лютий (повторно)

Здобувачі освіти 5-го класу

 

 

1.3

Дослідження міжособистісних стосунків в колективі

Грудень /січень

Здобувачі освіти 6-7 класів

 

 

1.4

Психодіагностика розвитку пізнавальних процесів

лютий

березень

квітень

Здобувачі освіти 1,2,3 класів.

 

 

1.5

Психодіагностика розумового розвитку учнів при переході з молодшої до середньої ланки

квітень/травень

Здобувачі освіти 4го класу

 

 

1.6

Провести діагностичне дослідження з метою виявлення проявів  булінгу в закладі та виявлення випадків домашнього насильства.

-         методика «Кінетичний малюнок сім’ї». Проєктивна методика.

Методика «Неіснуюча тварина». Проєктивна методика.

грудень

Здобувачі освіти  2 – 4 класів

 

 

1.7

Провести діагностичне дослідження з метою виявлення проявів жорстокості та насильства в закладі:

-         анкета «Стоп насильство».

опитувальник для дослідження психотравмуючої події (автор: В.Г. Панок) методика «Перелік життєвих подій».

грудень

Здобувачі освіти 5 – 9 класів

 

 

1.8

-         Діагностика суїцидальних нахилів (за запитом)

Впродовж року

Здобувачі освіти  5 – 9 класів

 

 

1.9

-         Проведення психологічних досліджень з дітьми та батьками з сімей Учасників бойових дій  (за потребою).

Впродовж    року

Сім’ї учасників АТО

 

 

1.10

Діагностика психічних вікових новоутворень та виявлення порушень у розвитку з метою надання допомоги дітям у подоланні кризових виявів. Вивчення властивостей темпераменту

( методика «EPQ» Г. Айзенка, вивчення характерологічних особистісних особливостей Матоліної.

Впродовж року

Здобувачі освіти

«група ризику»

 

 

1.11

Проведення індивідуальних та групових діагностик за потребою та запитом вчителів, адміністрації.

Впродовж року

Здобувачі освіти

 

 

2 Профілактика

 

2.1

Провести психологічну хвилину  на тему:

«Техніки психологічної самодопомоги в укритті»

Жовтень

Здобувачі освіти  5 – 9 класів

 

 

2.2

Тиждень протидії булінгу

листопад

Здобувачі освіти

 

 

 

Акція «16 днів проти насильства».

листопад – грудень

Учні 1 – 9 класів

 

2.3

Заняття з елементами тренінгу на тему «Кібербулінг. Як зрозуміти та запобігти».

грудень

Здобувачі освіти  7-8 класів

 

 

2.4

Профілактика девіантної поведінки

лютий

Здобувачі освіти 5-9 класів

 

 

2.

Заняття з елементами тренінгу по дезадаптації дітей

лютий/березень

Здобувачі освіти 1-их та 5-их класів

 

 

2.5

Соціальна профілактика торгівля людьми

За окремим планом

Здобувачі освіти 5-9 класів

 

 

2.6

Проведення бесід з метою профілактики та попередження суїцидальної поведінки  серед учнів.

За потребою, на запит

Здобувачі освіти  «групи ризику», учні школи

 

 

2.7

Профілактика та подолання стресових станів

За потребою, на запит

Всі учасники освітнього процесу

 

 

2.8

Бесіди, спрямовані на профілактику шкідливих звичок.

За окремим планом

Здобувачі освіти

 

 

3 Корекція

 

3.1

Розвивальні ігри з першокласниками «Ми першокласники» з метою подолання дезадаптованості (за потребою).

вересень – грудень

Здобувачі освіти 1 класу

 

 

3.2

Заняття корекційне на тему «Знаємо свої права – виконуємо обов’язки».

жовтень

Здобувачі  освіти 6 класу

 

 

 

Тренінг «Життя в злагоді з самим з собою»

листопад

Учні 9 класів

 

3.3

Корекційно – розвивальна заняття «Я успішний п’ятикласник!».

жовтень

Учні 5 класів

 

 

3.4

Корекційні заняття з розвитку пізнавальних процесів

За окремим планом

Здобувачі освіти з ООП.

 

 

3.5

Корекційно робота з учнями, які потребують особливої уваги

За окремим планом

Учасники з «групи ризику», учні що, перебувають на внутрішньо-шкільному обліку, діти які мають ознаки дезадаптації, обдаровані діти, діти-переселенці, діти УБД

 

 

3.6

Корекційна робота з стресостійкості, навички адаптуватися до нових умов існування і впоратися зі стресом від війни

За запитом

Учні школи, батьки, вчителі та внутрішньо переміщенні особи

 

 

3.7

Корекційна робота з дітьми, батьки яких перебувають в зоні бойових дій.

За запитом

Сім’ї дітей УБД

 

 

3.8

Робота з сім’ями, які отримали психологічну травму.

За запитом

Учасники освітнього процесу

 

 

3.9

Проведення корекційних занять за програмою «Діти та війна. Навчання технік зцілення» або «Профілактика та подолання стресових станів»

За запитом

Здобувачі освіти 1 – 9 класів

 

 

3.10

Тренінг «Вчимося долати стресові ситуації в освітньому просторі»

За запитом

Педагоги

 

 

3.11

Допомога сім’ям та дітям, які постраждали у військових конфліктах.

За запитом

Сім’ї, які постраждали у військових конфліктах

 

 

3.12

Проведення корекційних занять з метою забезпечення психологічної стійкості учасників освітнього процесу, які постраждали від російської збройної агресії.

За запитом

Учасники освітнього процесу

 

 

4 Навчальна діяльність

 

4.1

Супервізія на базі Центру психологічної допомоги «Я – світло»

Щотижня, за окремим планом

Психологи Світловодського ТГ

 

 

5 Консультування

 

 

Індивідуальні та групові консультації з учнями

Згідно з графіком роботи

Учні школи

 

5.1

Консультування та надання рекомендацій адміністрації у розв’язанні психологічних проблем навчально-виховного процесу

Згідно з графіком роботи

Адміністрація

 

 

 

Профконсультації для учнів старших класів

Згідно з графіком роботи

Учні 9-их класів

 

5.2

Індивідуальне онлайн-консультування батьків з питань сімейного виховання, із спеціальних проблем

Згідно з графіком роботи

Батьки учнів

 

 

5.3

Консультування вчителів з професійних проблем і проблем впливу психотравмуючих подій на емоційну сферу і ефективність роботи.

За запитом

Педагоги

 

 

5.4

Робота з сім’ями, які отримали психологічну травму.

Впродовж року

Учасники освітнього процесу

 

 

5.5

Консультаційна робота із сім’ями учасників бойових дій.

Впродовж року

Сім’ї учасників бойових дій

 

 

5.6

Консультаційна робота із сім’ями, які мають статус внутрішньо-переміщених осіб.

Впродовж року

ВПО

 

 

5.7

Допомога дітям та сім’ям, які постраждали у військових конфліктах.

Впродовж року

Сім’ї учасників бойових дій

 

 

6 Просвіта

 

 

6.1

Виступи на батьківських зборах

За окремим планом та за окремим графіком школи

Батьки учнів

 

 

6.2

Виступи на класних годинах

За запитом

Здобувачі освіти

 

 

 

Проведення профілактичних заходів стосовно адекватної та девіантної поведінки учнів

За окремим планом

У співпраці з класними керівниками, адміністрацією, учнями

 

6.3

Лекції для дітей в залежності від проблем в класі

За запитом

Здобувачі освіти

 

 

7 Інше (організаційно-методична функція, зв’язки з громадськістю)

 

 

 

 

 

7.1

Складання планів та їх погодження

жовтень

 

 

 

7.2

Оформлення психологічних карток учасників освітнього процесу 1 класу

жовтень

 

 

 

 

Заповнення облікових карт на дітей групи ризику

І семестр

 

 

7.3

Заповнення облікових карт на учнів схильних до правопорушень

І семестр

 

 

 

7.4

Заповнення облікових карт на учнів, які знаходяться на інклюзивному навчанні

І семестр

 

 

 

7.5

Ведення карток індивідуального обліку на учнів схильних до правопорушень, «групи ризику», учнів, що знаходяться під опікою, ВПО, учасники освітнього процесу, учасники освітнього процесу з ООП

Згідно з графіком роботи (за потребою)

 

 

 

7.7

Розробка інформаційних памяток, буклетів, тощо

Згідно з графіком роботи (за потребою)

 

 

 

7.8

Підготовка діагностичних, корекційних, розвивальних програм по надходженим запитам

Згідно з графіком роботи

 

 

 

7.9

Підготовка до виступів на батьківських зборах, педагогічних нарадах

Згідно з графіком роботи (за потребою)

 

 

 

7.10

Підготовка до проведення виховних годин з учнями

Згідно з графіком роботи

 

 

 

7.11

Підготовка психодіагностичного інструментарію (тестових бланків, анкет)

Згідно з графіком роботи

 

 

 

7.12

Ведення документації

Згідно з графіком роботи

 

 

 

7.13

Поповнення кабінету наочно-методичними матеріалами

За потребою

 

 

 

7.14

Відвідування учнів удома, бесіда з батьками

За запитами адміністрації

батьки, діти

 

 

7.15

Відвідування батьків за місцем роботи

За запитами адміністрації, вчителів

батьки

 

 

7.16

Вирішення питань з місцевими органами виконавчої влади та громадського самоврядування. Співпраця з комітетом у справах сімї та молоді, з управлінням соціального захисту неповнолітніх, з опікунської радою, правоохоронними органами

За потребою

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


Немає коментарів:

Дописати коментар